Huisreglement Het Mussennest

Beste gast, van harte welkom in ons heerlijke Mussennest! Om je tijd hier zo aangenaam mogelijk te maken hebben wij onderstaand huisreglement opgesteld. Wij verwachten dat je je hieraan zal houden om je eigen verblijf én het verblijf van anderen zo aangenaam mogelijk te maken en te houden.

1. Algemeen

1.1 Jouw plezier staat voorop! 
Controleer daarom direct bij aankomst of alle inventaris aanwezig is. Hiervoor krijg je van ons een overzichtelijke inventarislijst. Ontbreekt er iets of is het stuk? Geef het dan binnen 2 uur aan ons door, dan kunnen wij, indien nodig, zorgen voor een alternatief en kost het je niets!

1.2 Ultieme gastvrijheid! 
Onze gastheren en gastvrouwen van Exodus Events staan het gehele verblijf voor je klaar. Om optimaal te kunnen genieten van je verblijf vragen wij alle gasten om de afspraken, richtlijnen en verzoeken van deze heren en dames op te volgen. 

2. Aankomst en vertrek

2.1 Het warme bad vol laten lopen!
Wij heten jou en je gasten van harte welkom op Het Mussennest! Uiteraard willen we graag weten wanneer je er bent, bij aankomst verwachten wij dat je je eerst meldt bij onze receptie of beheerder. Hier zullen wij overgaan tot de overdracht van bijvoorbeeld de sleutels, huisregels en natuurlijk de uitleg die past bij de locatie die je huurt. Wij willen jouw verblijf als een warm bad laten voelen.

2.2 Afscheid nemen bestaat niet!
Uiteindelijk komt het dan toch zo ver, het geplande vertrek om weer vol energie naar huis te gaan. Uiteraard willen wij je een veilige en voorspoedige reis naar huis toe wensen. We verwachten van jou dat je twee uur van te voren bij ons aangeeft dat je wilt gaan vertrekken. Samen doen wij dan een ronde om te controleren of alles 'voldoende' schoon is opgeleverd, alle materialen van de inventarislijst compleet zijn én of het gehuurde in dezelfde staat is gebleven. Wij verwachten uiteraard geen problemen en hopen natuurlijk dat het geen blijvend afscheid is en dat wij jou de volgende keer weer zien!

3. Parkeren

3.1 Een plekje voor iedereen! 
Wanneer je nou van ver komt of juist wat dichter uit de buurt, je wil natuurlijk fatsoenlijk je auto kunnen parkeren. Hiermee houden wij uiteraard rekening en hebben we dus een geruime hoeveelheid parkeerplaatsen (per accommodatie die je huurt) gecreëerd. Het aantal parkeerplekken krijg je van tevoren gemeld. Hou er dus rekening mee dat je soms moet carpoolen om een plekje voor iedereen te garanderen. Heb je toch meer plek nodig? Laat het ons dan bij reservering al weten, dan gaan wij samen met je kijken naar een passende oplossing.

4. Regels en afspraken

4.1 Één voor allen, allen voor één! 
Wij geven jou als hoofdhuurder/leiding de verantwoordelijkheid over de sleutels en het onder-tekenen van het huisreglement. Jij dient je groep op de hoogte te brengen van deze regels. Daardoor ben jij ook direct het aanspreekpunt indien er zich (on)bewust vervelende situaties voordoen. Tevens kan jij ons ook altijd bereiken middels het telefoonnummer wat hangt bij de receptie. Wel zo prettig toch?

4.2 Een goede buur is beter dan een verre vriend! 
Wij houden graag rekening met onze buren (wij leven het hele jaar met hen samen). Wij verwachten van jou als gast dat je hierin ook je beste beentje voorzet! Om onduidelijkheden te voorkomen bedoelen wij hiermee dat je bijv. geen geluidsinstallatie mag meenemen, dat je niet ongeoorloofd op het terrein van de buren komt, dat je het bos betreedt volgens de regels van staatsbosbeheer, natuurlijk geen afval laat slingeren en dat je tussen 23:00 en 08:00 stil bent. Dit moet lukken toch?

4.3 Rentmeesterschap is vakmansschap! 
Zoals je al eerder hebt kunnen lezen zijn wij zuinig op onze spullen. Wij verwachten dat jij en de andere gasten netjes omgaan met het gehuurde. Onder het gehuurde verstaan wij natuurlijk het gebouw en alle inventaris, maar natuurlijk ook ons mooie terrein! Zaken als voedselgevechten, vandalisme, dronkenschap, drugsgebruik, geweld etc., horen hier natuurlijk niet bij! Ga om met het gehuurde zoals jij verwacht dat gasten zich gedragen in jouw huis.

4.4 Gedane zaken nemen geen keer! 
Mocht er nou onverhoopt toch iets stuk gaan of beschadigd raken dan dien je dit binnen 1 uur aan ons te melden. Samen gaan wij dan kijken naar mogelijke oplossingen. Dit kan resulteren in een schadeloosstelling die wij van dan van jou verwachten. Deze zal in eerste instantie op de borg worden ingehouden, maar kan ook achteraf in rekening gebracht worden. Afhankelijk van de aard van de schade zullen wij hiertoe op overgaan.

4.5 Een groepsacommodatie is geen boerderij! 
Huisdieren zijn niet toegestaan in Het Mussennest. Wij houden graag rekening met alle gasten en allergieën van andere gasten.

4.6 Wet is wet.
Wij respecteren alle mensen en laten iedereen in zijn of haar waarde. Wij verwachten dat je ons ook respecteert in de keuzes en regels die wij maken. Eén van deze regels is dat wij drugsgebruik niet toestaan op ons terrein. Alle vormen van gebruik van soft- en harddrugs, het handelen hierin e.d. zijn niet toegestaan. Ook al geeft de wet de mogelijkheid aan iedere burger om dit voor eigen gerief te gebruiken, de wet geeft ons ook de ruimte dit in eigen huis niet toegestaan.

4.7 Over grenzen gaan! 
Mocht je je onverhoopt toch niet kunnen conformeren aan onze gedragsregels en/of het huisreglement dan behouden wij ons het recht voor om jou en/of je gasten te verwijderen van onze locatie. Wij gaan ervan uit dat je dit verzoek, zo spoedig mogelijk, opvolgt en daadwerkelijk onze locatie verlaat. Mocht je hieraan niet willen voldoen dan nemen wij passende maatregelen. Alle kosten blijven staan, je borg wordt ingehouden en eventuele schades en bijkomende kosten worden bij jou in rekening gebracht.

5. (Brand)Veiligheid

5.1 Samen uit, Samen thuis! 
Bij aankomst dien je de deelnemerslijst aan ons door te geven zodat wij weten wie er aanwezig zijn. Hiermee zorgen wij voor een stuk brandveiligheid en een check, zodat jouw groep veilig samen aankomt maar ook weer veilig naar huis kan gaan.

5.2 Uit de brand helpen! 
Wij hebben het beste met jou en je gasten voor. Daarom hebben wij uiteraard een brandinstallatie hangen in het gehuurde pand. Wij adviseren jou om een brandoefening te houden met je groep en tevens de blusmiddelen alsmede het ontruimingsplan te inspecteren. Uiteraard dien je de nooduitgangen vrij te houden.

5.3 Vals alarm. 
Mocht je het alarm laten afgaan zonder dat er daadwerkelijk brand is of onze blusmiddelen anders gebruiken dan waarvoor het bestemd is, dan brengen wij jou € 150,00 in rekening + alle bijkomende kosten resulterend uit het misbruik.

5.4 Roken is toegestaan! 
Uiteraard vinden wij het geen probleem wanneer jij of je gasten willen roken. Je dient dit wel te doen op de daarvoor bestemde plaats, namelijk buiten. Binnen mag dus onder geen beding gerookt worden! Doof na het roken altijd netjes je rookwaar en zorg dat deze belandt in de asbak of afvalbak.
Bij je vertrek dien je er voor te zorgen dat alle peuken zijn opgeruimd.

5.5 Zingen om het kampvuur! 
Vrijwel iedereen vindt een kampvuur, en de daarbij behorende pret, erg gezellig, wij natuurlijk ook! Voordat je gaat stoken dien je navraag te doen bij ons of er een brandverordening geldt. Indien er geen brandverordening geldt mag je je kampvuur houden op de daarvoor bestemde plek (namelijk de kampvuurkuil). Mocht je twijfelen of de door jou uitgekozen plek wel juist is, dan dien je dat bij ons na te vragen alvorens je begint te stoken. Zorg dat je altijd minstens één emmer water bij het vuur hebt staan en dat je het vuur niet te groot maakt. Na 22.30 uur dien je het kampvuur te doven (het mag dan ook niet meer smeulen). Wij gaan er vanuit dat je het vuur blust met emmers water, enkel bij groot brandgevaar kun je de brandblussers inzetten. Hiervoor kunnen wij kosten bij jou in rekening brengen!

5.6 Een ongeluk zit in een klein hoekje! 
Zorg dat je voorbereid bent op (kleine) ongelukken, dat je altijd je eigen EHBO-koffer bij je hebt en één of meerdere EHBO-ers en BHV-ers geregeld hebt. Je bent als groep verantwoordelijk voor je eigen verzorging en veiligheid. Wij zorgen voor een lijst met telefoonnummers en adressen die je, in geval van nood, kunt bereiken.

5.7 Alles in kaart gebracht!
In het gehuurde ligt een map met daarin belangrijke telefoonnummers en andere gegevens die je, in geval van nood, kunt bereiken. Zo zorgen we samen voor een veilig en aangenaam verblijf.

6. Afval en hygiëne

6.1 Duurzaam? Natuurlijk! 
Wij gaan zuinig om met de natuur door te recyclen en wij verwachten van jou als gast dat je hieraan mee werkt. Dit doen wij onder andere door het gescheiden inleveren van afval. De volgende soorten afvalscheiding hanteren wij: schoon plastic, alluminium, GFT, papier, glas en restafval. Indien juist gescheiden mag je zoveel schoon plastic, alluminium, GFT afval, papier en glas inleveren bij ons als je wilt. Voor restafval geldt dat je één afgesloten container incl. bijbehorende sleutel krijgt. Mocht deze onverhoopt vol zijn en je verwacht extra afval te hebben dan legen wij deze container tegen betaling van € 30,00.

6.2 Netjes en schoon: voor ons heel gewoon!
Wij houden van een frisse en schone accommodatie. Daar doen wij onze uiterste best voor en wij verwachten dat jij dat ook doet. Wij verwachten dan ook dat je geen vuilnis en afval laat slingeren in en om de gebouwen en het terrein. Als je weer vertrekt dan doen we samen een ronde om te kijken of alles weer voldoende schoon en netjes is opgeleverd. Wij doen de eindschoonmaak, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

7 Keuken, koken en catering

7.1 De tafel de nodige eer bewijzen! 
Je mag gebruik maken van de keuken die aanwezig is in de locatie. De keuken is voorzien van diverse kookbenodigdheden (zie inventarislijst). Je dient de keuken fris en hygiënisch schoon te houden en je mag geen extra electronische apparaten plaatsen/gebruiken dan reeds aanwezig in de keuken. Dit om te voorkomen dat de stoppen er uit vliegen.

7.2 Dat komt voor de bakker! 
Indien je liever het koken en/of de afwas aan ons over laat kan dit uiteraard. Wij bespreken graag de arrangementen met je.

7.3 De kaas van het brood eten. 
Je mag bij ons zelf koken of de catering bij ons inkopen. Je mag geen andere cateraar invliegen dan Exodus Catering. Wil je dit wel een andere cateraar benaderen dan willen wij dat je dat eerst met ons bespreekt. Wij kijken dan samen naar mogelijkheden en oplossingen.

8. De accommodatie en voorzieningen

8.1 Op één oor liggen. 
Onze slaapzalen zijn voorzien van nette stapelbedden en schone matrassen. Je moet zelf zorgen voor een kussen, hoeslaken en slaapzak/deken. Het gebruik van een hoeslaken is verplicht!

8.2 Ruimte voor rust! 
De slaapzalen zijn enkel bedoeld voor, je raad het al, slapen. Voor recreatie of andere activiteiten kan je gebruik maken van de andere ruimtes en natuurlijk het buitengedeelte dat bij jouw accommodatie hoort. Balspelen doe je buiten op het sportveld!

8.3 Wat schuift het? 
Je mag de bedden niet verplaatsen! Dit mag niet i.v.m. brandveiligheid en voor het behoud van onze materialen.

8.4 Buitenste binnen of binnenste buiten? 
Al onze accommodaties zijn voorzien van een uitgebreide inventaris. De materialen die binnen staan mogen niet naar buiten en de materialen die buiten staan mogen niet naar binnen.

8.5 Blijven plakken? 
Wij vinden onze verf mooi, daarom mag je geen materialen plakken, prikken of op enig andere wijze ophangen aan het bestaande houtwerk binnen en/of buiten op/aan de accommodatie.

8.6 Je eigen spel spelen! 
Je hebt een volledig stuk buitenterrein om te gebruiken. Sommige zaken zul je echter moeten delen met een ander. M.b.t. de kampvuurkuil moet je bij ons een verzoek indienen om deze op een bepaalde tijd te mogen gebruiken. Wij vragen je om rekening te houden met eventuele andere huurders. Je mag dus niet zonder toestemming komen in de andere zones!

8.7 De bal toespelen
Wij begrijpen maar al te goed dat je het leuk vindt om recreatieve spelen en activiteiten te doen als groep. Hiervoor kun je bij ons terecht: Exodus Adventure kan je diverse leuke activiteiten aanbieden tegen een leuke prijs. Wil je toch een ander bedrijf of organisatie inhuren dan willen wij dat je dit eerst met ons overlegt. Wij gunnen ook andere bedrijven handel, maar om te voorkomen dat er bepaalde activiteiten worden gedaan op ons terrein waar we bezwaar tegen zouden kunnen hebben verzoeken wij je om dit eerst met ons te bespreken. Een kwestie van beleefdheid naar je gastheer.

9 Tips of klachten?

9.1 Zijt gij tevreden, vertel het uw vrienden, hebt gij klachten, vertel het mij!
Is het verblijf niet (helemaal) zoals je verwacht? Wij horen graag jouw klacht of tip! Wij proberen hierop adequaat te reageren en met jou naar een passende oplossing te zoeken. Als we geen klachten van je horen dan gaan wij er vanuit dat je tevreden bent en graag weer bij ons wilt terug komen.

 

Huisreglement Het Mussennest Otterlo, 31 maart 2016


Top